مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» برندینگ چیست

برندینگ ( branding )

برندینگ

طریقه به وجود آمدن کلمه برند:

نام برند از کلمه هندی-اروپایی به مفهوم داغ برگرفته شده است در آن زمان برای پیشگیری از دزدی گاو و گوسفند و گله روی بدن آنها علامت های خاصی را با داغ کردن می گذاشتند تا زمان دزدی به راحتی قابل شناسایی باشد که بعدها این علامت زادگاه گله ها را نشان داد که نوعی مرغوبیت و نامرغوب بودن از طریق شناسایی صاحب گله مشخص میشود.

تاریخچه ی برندینگ:

حدود سال هزارمیلادی رواج اشکال خاص بازرگانی به شکلهای ساده پدیدار شد این علامت ها به منظور مدرکی برای صاحب کالا در مواردی مانند دزدی زلزله و... قابل شناسایی بود. همچنین برای کسانی که خواندن و نوشتن بلد نبودند در زمان خود بسیارسودمند بود. اولین نام تجاری که به صورت رسمی ثبت گردید در سال ۱۵۱۹ توسترهرنان کرتربود. بعدها به مرور زمان پدیده ی برندینگ با سرعت بیشتری رواج پیدا کرد.

مبانی و نحوه برندینگ یا برند سازی:

تعریف برندینگ به صورت کلی و عمومی مجموعه ای از تدابیر و تکنیک هایی است که در جهت فراگیر شدن و محدود شدن یک محصول و کالای خاص انجام میشود .برندینگ یا برند سازی به این دلیل اهمیت زیادی دارد که مشتریان بالقوه تبدیل به مشتریان بالفعل یا تبدیل به مشتریان وفادار می شوند و از این طریق به طور قابل لمس سود شرکت افزایش پیدا می کند و همچنین برند مورد نظر از سرمایه های بزرگ شرکت می شود. اما در واقعه برای محبوبیت یک نام تجاری عوامل زیادی تاثیر گذار است در زیر به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

1 - کیفیت جنس یا کالای مورد ارائه:

برای کسب محبوبیت علاوه بر تبلیغات و تیم فروش قوی جنسی و کالای مورد ارائه نیز اهمیت به سزایی دارد. چه بسا مجموعه های بزرگی که با وجودی برند بودن به علت کیفیت پایین قابل ارائه به مشتریان در مقایسه با رقیبان به مرور زمان از دنیای تجارت کنار گذاشته شده اند.

2 - برگزیدن نام تجاری و علامت تجاری مناسب ( لوگو ):

علامت تجاری باید به گونه ای باشد که علاوه بر ارتباط مستقیم با مشتری در حافظه ماندگار شود، این امر علاوه بر اینکه مشتریان را وفادار تر می کنند باعث می شود پیام تبلیغاتی نیز با دیدن علامت تجاری در ذهن مخاطب مرور شود.

3 - پیام تبلیغاتی منسجم هماهنگ و در جهت اهداف مجموعه:

پیام تبلیغاتی اهمیت به سزایی در اهداف آینده و حال شرکت دارد یک پیام تبلیغاتی قوی و ر سا باعث می شود که این پیام درذهن شنونده و بیننده حک شود امروزه با گسترش علم بازاریابی پیام های تبلیغاتی شرکت ها کاملاً روانشناسی ،علمی ،هنری انتخاب می شود.

4 - خدمات متمایز برای مشتری:

ارائه خدمات نوعی رابطه بین مشتری و شرکت است که متاسفانه در بیشتر کارخانه ها ، شرکت ها و مجموعه ها به ارائه خدمات اهمیتی داده نمی شود. این خدمات می توانند شامل گارانتی ، پشتیبانی ، ....باشد .فرض کنید شرکتی در خدمات گارانتی خود تعویض قطعه معیوب در محل را دارد، مطمئنا این شرکت با شرکتی که گارانتی آن بعد از مراجعه حضوری نیز رسیدگی نمی شود متمایز است.

5 - منسجم بودن:

یک برند مثل یک تیم است این تیم مربی لازم دارد تا یک تاکتیک مشخص داشته باشد ،این امر باعث خواهد شد که تکروی و خارج از چهارچوب فعالیّت نشود ،چون تک روی ها ی نیروها در سمت ها و مقام های مختلف که به روش خود تبلیغات و فروش میکنند، درمشتری سردرگمی ایجاد کرده و بیماری چند شخصیتی برند ایجاد خواهد شد.

 

6 - سیاست متناسب با جامعه:

بعضی از شعارها و پیام های تبلیغاتی آیا واقعاً با سیاست و هدف شرکت ها یکی است؟ ما بهترین هستیم این شماره یک شرکت کوچک که هنوز به اهداف خود نرسیده می باشد آیا این شعارمتناسب است ؟ آیا در کشور اسلامی که فرهنگ مردمان با اسلام خوگرفته است می توان سیاستهای دیگررا عملی کرد ؟ یک جمله مشهور در بازاریابی و فروش می گوید : در قطب شمال یخ نفروشید.این یعنی سیاست فروش خود را متناسب با جامعه و محیط هماهنگ کنید.مطمعابرندینگ از فروش و بازاریابی حساستر است.پس سیاست های متاناسب با جامعه در برندینگ اهمیت زیادی دارد.

برندینگ در طبقه بندی های مختلف وجود دارد که ما به دلیل جدید بودن برندسازی اینترنتی به آن اشاره می کنیم

برندسازی اینترنتی:این برند سازی از طریق شبکه های اجتماعی که بیشتر مردم در آنها حضور دارند و یا از طریق طراحی سایت انجام میگیرد.در برندسازی اینترنتی طراحی سایت باید به گونه ای باشد که برای موتورهای جستجو نیز بهینه شده باشد. در این نوع برند سازی تبلیغات در سایت های دیگر که پر مخاطب و پربازدید هستند نیز انجام میگیرد.در برندینگ به نوع کسب و کارو همچنین به مخاطب توجه زیادی باید کرد. به عنوان مثال اگر مخاطب شما خانومهای بین ۲۰ تا ۳۰ سال هستند، تبلیغات شما در سایتهای که مخاطب خانوم دارند باید انجام گیرد و همچنین طراحی سایت از لحاظ گرافیکی به گونه ای باید باشد تا مخاطب خانوم را جلب کند.

مارا در اينستاگرام دنبال كنيد

ما را در فيس بوك دنبال كنبد

ما را در توييتر دنبال كنيد

ما را در لينكدبن دنبال كنيد

ما را در شبكه اجتماعي هم ميهن دنبال كنيد

ما را در گوگل پلاس دنبال كنيد

منبع:رسام وب

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده